V newyorském Židovském muzeu byla v půli března instalována výstava s názvem Zrcadlení zla: Nacistická imaginace/Moderní umění. Projekt, podle nějž se současní výtvarníci (z nichž někteří jsou potomci obětí holocaustu) snaží provokujícím způsobem zobrazit nacistické hrůzy, se setkal s velmi negativním ohlasem; protestují především lidé, kteří prošli peklem koncentračních táborů. Největší pobouření vzbudily - kromě šesti Mengeleho bust - tři objekty: počítačová koláž s umělcem pijícím dietní kolu mezi vyhladovělými Židy; vyhlazovací tábor Osvětim v podobě stavenice Lego a dárková sada plná plynu
- napodobeniny plechovek s Cyklonem B nesoucí značky světoznámých modních tvůrců. Zmíněné práce už jsou označeny nápisem: Tato díla pobouřila některé lidi, kteří přežili holocaust
a díky nově vytvořenému systému výstavních panelů se jim lze snadno vyhnout.
V americkém tisku se kolem výstavy rozvířila bouřlivá debata. Komentátor deníku New York Post mj. píše, že výstava nevyužívá současné umění ke ztvárnění holocaustu, ale používá holocaust, aby propagoval současné umění
.